15 elokuuta, 2012

Hiljaisuus





Ei todellakaan voi sanoa muuta kuin et tää päivä on ollut älyttömän raskas ja pitkä. En osannut millään yhdistää et aamulla kuollut koira olis ollut naapurin Ilona. Kuulin kyllä Riikalta heti et joku koira on jäänyt auton alle, mut et oikeasti Ilona.
Ajoin sen kohdan ohi tänään ja näin ne jarrutusjäljet ja ne veriläntit. Oli vaan jotenkin tosi aavemaista, nimenomaan siinä kohdassa se tapahtui.

Se oli jäänyt pakettiauton alle ja oli se kuski jäänyt siihen selvittämään asioita. Ilona oli kuollut heti eikä ollut edes vinkaissut. Jäniksen perään oli lähtenyt mut eihän nuo koirat tajua autoa väistää. Mun piti käydä todistamassa vakuutusyhtiötä varten et se koira on oikeasti kuollut. Totta kai mä allekirjoitin sen paperin, vähintä mitä mä pystyin tekemään. Tuntu vaan tosi kolkolta seisoa siinä Ilonan haudalla ja katsoa ku toiset kärsii ja itkee. Ja miten paljon voi naapureiden koiran kohtalo koskettaakaan.


Elämä ei oo reilua.

Kaikista pahinta on se, että koen morkkista siitä ku mun oma koira on elossa ja ajattelen "Onneks Lina on kunnossa." Mä en oo voinut tehdä muuta kuin pitää toista hyvänä ja muistella kuinka Ilona näytti Linalle kaapin paikan heti alusta. Voi tuota noiden koirien metsästysviettiä, monen koiran hengen se on vienyt.

Noh, jotain iloistakin kuitenkin. Lina on oppinut kierimään ja oon ihan älyttömän ylpeä :) Se on niin fiksu tyttö. Sit Musti ja Mirri onnistui typottaa mun sukunimen "Fårman" ku se on "Färman". Kävin ostaa Linalle ruokaa ja sanoin niille samalla et oisko mitenkään mahdollista saada korttia jossa on oikea sukunimi. Ne lupas toimittaa.
Lina on myös kasvanut hirveästi, siitä on tullut jo tosi iso tyttö. Mennään huomenna ottaa kuvia :)


Mut päivä on ollut todella pitkä ja raskas :/ Ei sillä että mun päivä ois ollut mitään verrattuna Ilonan perheeseen, mutta ei se oo helppoa seurata vierestä sekään. Se kun näkee toisten surevan oikeasti sydämensä pohjasta etkä sä voi muuta ku seisoa avuttomana vierestä ja nyökyttää päätäs. Sä et pysty tekee muuta ku kuuntelee ja halaa toista. 

Tänään väsyttää. Tänään nukun Linan vieressä ja toivotan kaikkee hyvää teille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti